3ο Φύλλο Εργασίας
1η Ομάδα
1. Αφού παρακολουθήσετε με προσοχή τα αποσπάσματα της συζήτησης που σας δόθηκε σε μορφή βίντεο (22΄. 34΄΄) από την εκπομπή της ΕΤ1, Esc, να παρουσιάσετε τη βασική θέση του καθηγητή Γλωσσολογίας, Σπύρου Μοσχονά, καθώς και τα επιχειρήματα με τα οποία στηρίζει το λόγο του. Φροντίστε να τα αποδώσετε με τρόπο εύληπτο, ώστε να μη μείνουν απορίες στους συμμαθητές σας. Για το σκοπό αυτό να φτιάξετε από 3-5 διαφάνειες σε πρόγραμμα παρουσίασης (power point).
2. Υποθέστε ότι στέλνετε ένα μήνυμα με το κινητό σας τηλέφωνο στο μεγαλύτερο - κατά δέκα χρόνια - αδελφό σας, για να του μεταφέρετε τις εντυπώσεις σας για το καινούριο αυτοκίνητο της οικογένειας. Το κείμενο που θα γράψετε στον κειμενογράφο (word) θα παρουσιαστεί στην τάξη με τη βοήθεια του βιντεοπροβολέα.
3ο Φύλλο Εργασίας
2η Ομάδα
1. Αφού παρακολουθήσετε με προσοχή τα αποσπάσματα της συζήτησης που σας δόθηκε σε μορφή βίντεο (5΄. 51΄΄) από την εκπομπή της ΕΤ1, Esc, να παρουσιάσετε τη βασική θέση του εκδότη, Νίκου Χατζόπουλου, καθώς και τα επιχειρήματα με τα οποία στηρίζει το λόγο του. Φροντίστε να τα αποδώσετε με τρόπο εύληπτο, ώστε να μη μείνουν απορίες στους συμμαθητές σας. Για το σκοπό αυτό να φτιάξετε από 3-5 διαφάνειες σε πρόγραμμα παρουσίασης (power point).
2. Υπόθεση εργασίας: Ένας έφηβος φεύγει από το σπίτι ξεχνώντας τον υπολογιστή του ανοιχτό, με το παράθυρο της χθεσινής του συνομιλίας στο chat του facebook. Η δύσμοιρη μάνα του μπαίνει, πιστή στο ραντεβού της με το ξεσκονιστήρι και, όσο κι αν προσπαθεί να μην κοιτάξει, καταλήγει να διαβάζει τις ηλεκτρονικές συζητήσεις του γιου της. Η συνέχεια βρίσκει πιθανότατα τη μητέρα να γουρλώνει τα μάτια απορημένη και να αναρωτιέται πότε το παιδί της έγινε εξπέρ στις ξένες γλώσσες. Ένας τυπικός διάλογος στο internet περιέχει σωρούς από ακρωνύμια, λέξεις «του κουτιού» και τυποποιημένες φράσεις που υιοθετήθηκαν από την πεινασμένη για νέους κώδικες επικοινωνίας διαδικτυακή νεολαία. Βοηθήστε την απορημένη μάνα να κατασκοπεύσει αποτελεσματικά το γιο της δημιουργώντας έναν οδηγό για αρχάριους στο chat με τη βοήθεια ενός πίνακα στον κειμενογράφο (word) ή στο φυλλομετρητή (excel).
3ο Φύλλο Εργασίας
3η Ομάδα
1. Αφού παρακολουθήσετε με προσοχή τα αποσπάσματα της συζήτησης που σας δόθηκε σε μορφή βίντεο (11΄. 37΄΄) από την εκπομπή της ΕΤ1, Esc, να παρουσιάσετε τη βασική θέση του συγγραφέα - δημοσιογράφου, Χριστόφορου Κάσδαγλη, καθώς και τα επιχειρήματα με τα οποία στηρίζει το λόγο του. Φροντίστε να τα αποδώσετε με τρόπο εύληπτο, ώστε να μη μείνουν απορίες στους συμμαθητές σας. Για το σκοπό αυτό να φτιάξετε από 3-5 διαφάνειες σε πρόγραμμα παρουσίασης (power point).
2. Υποθέστε ότι κάνετε συζήτηση με ένα συμμαθητή σας στο chat του facebook σχολιάζοντας το σημερινό μάθημα για τα greeklish και λέγοντας τις εντυπώσεις σας από αυτό. Καταγράψτε το διάλογό σας χρησιμοποιώντας τα προσφιλή σας greeklish, που δε λέτε ακόμα να αποχωριστείτε, και παρουσιάστε τον στην τάξη με τη βοήθεια του κειμενογράφου (word) και του βιντεοπροβολέα.
3ο Φύλλο Εργασίας
4η Ομάδα
1. Αφού παρακολουθήσετε με προσοχή τα αποσπάσματα της συζήτησης που σας δόθηκε σε μορφή βίντεο (11΄. 27΄΄) από την εκπομπή της ΕΤ1, Esc, να παρουσιάσετε τη βασική θέση του καθηγητή Γλωσσολογίας, Γιάννη Ανδρουτσόπουλου, καθώς και τα επιχειρήματα με τα οποία στηρίζει το λόγο του. Φροντίστε να τα αποδώσετε με τρόπο εύληπτο, ώστε να μη μείνουν απορίες στους συμμαθητές σας. Για το σκοπό αυτό να φτιάξετε από 3-5 διαφάνειες σε πρόγραμμα παρουσίασης (power point).
2. Υποθέστε ότι στέλνετε ένα μήνυμα μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) σε μια παλιά και αγαπημένη σας φιλόλογο, για να την ενημερώσετε για μια εκδήλωση που ετοιμάζετε ως απόφοιτοι του σχολείου και για να την καλέσετε να σας τιμήσει με την παρουσία της. Το κείμενο που θα γράψετε στον κειμενογράφο (word) θα παρουσιαστεί στην τάξη με τη βοήθεια του βιντεοπροβολέα.
3ο Φύλλο Εργασίας
5η Ομάδα
1. Αφού παρακολουθήσετε με προσοχή τα αποσπάσματα της συζήτησης που σας δόθηκε σε μορφή βίντεο (9΄. 57΄΄) από την εκπομπή της ΕΤ1, Esc, να παρουσιάσετε τις βασικές θέσεις των νέων ανθρώπων που εμφανίζονται σ’ αυτή, καθώς και τα επιχειρήματα με τα οποία στηρίζουν τους λόγους τους. Φροντίστε να τα αποδώσετε με τρόπο εύληπτο, ώστε να μη μείνουν απορίες στους συμμαθητές σας. Για το σκοπό αυτό να φτιάξετε από 6-7 διαφάνειες σε πρόγραμμα παρουσίασης (power point).
2. Υποθέστε ότι βαθιά μέσα στο κλειδωμένο συρτάρι του γραφείου σας κρατάτε μυστικό ένα ημερολόγιο στο οποίο καταγράφετε τις εντυπώσεις σας από την καθημερινή ζωή. Γράψτε τις εντυπώσεις σας από το σημερινό μάθημα για τα greeklish και «εμπιστευτείτε» του τους φόβους που σας δημιούργησε η σημερινή συζήτηση. Μπορείτε να επιλέξετε όποιο γλωσσικό τύπο επιθυμείτε. Το κείμενο που θα γράψετε στον κειμενογράφο (word) θα παρουσιαστεί στην τάξη με τη βοήθεια του βιντεοπροβολέα.