Πέμπτη 12 Ιανουαρίου 2012

1ο Φύλλο εργασίας στα Αρχαία Ελληνικά

Αφού ολοκληρώθηκε η διδασκαλία της πρώτης ενότητας του σχολικού εγχειριδίου από τα Ελληνικά του Ξενοφώντα (Βιβλίο 2. Κεφάλαιο 1. §16-32), τα παιδιά στους υπολογιστές του σχολικού εργαστηρίου συμπλήρωσαν τα παρακάτω φύλλα εργασίας.

ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Βιβλίο 2. Κεφάλαιο 1. §16-32


ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ





ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ:
Η ναυμαχία στους Αιγός ποταμούς επισφράγισε τον Πελοποννησιακό πόλεμο.
Αφού έχετε μελετήσει τη σχετική ενότητα και με τη βοήθεια του αρχαίου κειμένου που σας έχει δοθεί σε φωτοτυπία να απαντήσετε στις παρακάτω ερωτήσεις και ασκήσεις:

1. Με τη βοήθεια του Google Earth  να εντοπίσετε την ευρύτερη περιοχή στην οποία έλαβαν χώρα τα γεγονότα που παρακολουθήσαμε

2. Ποιος είναι ο ακριβής χρόνος κατά τον οποίο διαδραματίζονται τα συγκεκριμένα γεγονότα;

3. Ο Λύσανδρος έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη νίκη της σπαρτιατικής συμμαχίας στους Αιγός ποταμούς. Να περιγράψετε τις ενέργειές του που τεκμηριώνουν αυτή τη θέση.
 

4. Ποιες προτάσεις έκανε ο  Αλκιβιάδης στους Αθηναίους και πώς αντέδρασαν οι στρατηγοί τους;


(Οι ασκήσεις 5-8 δημιουργήθηκαν και συμπληρώθηκαν με το λογισμικό Hot Potatoes)

5. Να λύσετε το παρακάτω σταυρόλεξο που αναφέρεται στα γεγονότα στους Αιγός ποταμούς.

6. Αφού ανατρέξετε στην παράγραφο 28 του κειμένου που σας έχει δοθεί, να συμπληρώσετε τα κενά στο μεταφρασμένο απόσπασμα που περιέχεται στην παρακάτω άσκηση συμπλήρωσης.

7. Να κάνετε τη γραμματική αναγνώριση των λέξεων που σας δίνονται στην ακόλουθη άσκηση αντιστοίχισης, επιλέγοντας από τα δεδομένα της αριστερής στήλης.

8. Αφού ανατρέξετε στις παραγράφους 30-32, να απαντήσετε στην παρακάτω άσκηση συντακτικού

9. α. Χωριστείτε σε δύο ομάδες, Α και Β. Η ομάδα Α θα αντιπροσωπεύει έναν Αθηναίο στρατιώτη που πήρε μέρος στη ναυμαχία στους Αιγός ποταμούς, ενώ η ομάδα Β έναν Σπαρτιάτη.
  β. Η κάθε ομάδα μετά από συνεργασία των μελών της θα παρουσιάσει ένα αφηγηματικό κείμενο όπου θα δίνονται τα γεγονότα μέσα από την αντίστοιχη οπτική γωνία του Αθηναίου και του Σπαρτιάτη.
  γ. Μετά την παρουσίαση να συζητήσετε τις διαφορές που τυχόν παρουσιάζουν τα δύο κείμενα στην απόδοση των γεγονότων και να τις εξηγήσετε.
 δ. Ανεβάστε τα κείμενά σας στο ιστολόγιο της τάξης.