Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2012

Η γλωσσική ποικιλότητα στον Τύπο

Φύλλα Εργασίας για τις πέντε ομάδες

5ο ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ

Ομάδα 1η : Μελέτη επιστημονικού άρθρου

1. Στο άρθρο που σας δόθηκε να εντοπίσετε πόσες φορές γίνεται χρήση ουσιαστικών και πόσες φορές γίνεται χρήση ρηματικών τύπων. Τι πετυχαίνει ο συντάκτης του άρθρου με τη συγκεκριμένη γλωσσική επιλογή;

2. Ποιο είδος σύνταξης επιλέγεται (ενεργητική – παθητική); Ποιο στόχο νομίζετε ότι επιδιώκει με τη συγκεκριμένη συντακτική επιλογή ο αρθρογράφος;

3. Ποιο ειδικό λεξιλόγιο εντοπίζετε στο συγκεκριμένο άρθρο;

4. Ποιος είναι ο τρόπος σύνδεσης των προτάσεων στο μεγαλύτερο τμήμα του άρθρου που σας δόθηκε; Με βάση τις παρατηρήσεις σας να χαρακτηρίσετε το ύφος του συγκεκριμένου κειμένου.

5. Κάθε ομάδα προετοιμάζει προφορική εισήγηση μέσα από την οποία εξηγεί στους συμμαθητές της τα συμπεράσματά της για τα χαρακτηριστικά του κειμενικού είδους που επεξεργάστηκε.









ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ

Ομάδα 2η : Μελέτη πολιτικού άρθρου

1. Στο άρθρο που σας δόθηκε να εντοπίσετε πόσες φορές γίνεται χρήση ουσιαστικών και πόσες φορές γίνεται χρήση ρηματικών τύπων. Τι πετυχαίνει ο συντάκτης του άρθρου με τη συγκεκριμένη γλωσσική επιλογή;

2. Ποιο είδος σύνταξης επιλέγεται (ενεργητική – παθητική);Ποιο στόχο νομίζετε ότι επιδιώκει με τη συγκεκριμένη συντακτική επιλογή ο αρθρογράφος;

3. Ποιο ειδικό λεξιλόγιο εντοπίζετε στο συγκεκριμένο άρθρο;

4. Ποιος είναι ο τρόπος σύνδεσης των προτάσεων στο μεγαλύτερο τμήμα του άρθρου που σας δόθηκε; Με βάση τις παρατηρήσεις σας να χαρακτηρίσετε το ύφος του συγκεκριμένου κειμένου.


5. Κάθε ομάδα προετοιμάζει προφορική εισήγηση μέσα από την οποία εξηγεί στους συμμαθητές της τα συμπεράσματά της για τα χαρακτηριστικά του κειμενικού είδους που επεξεργάστηκε.







ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ

Ομάδα 3η : Μελέτη αθλητικού άρθρου

1. Στο άρθρο που σας δόθηκε να εντοπίσετε πόσες φορές γίνεται χρήση ουσιαστικών και πόσες φορές γίνεται χρήση ρηματικών τύπων. Τι πετυχαίνει ο συντάκτης του άρθρου με τη συγκεκριμένη γλωσσική επιλογή;

2. Ποιο είδος σύνταξης επιλέγεται (ενεργητική – παθητική); Ποιο στόχο νομίζετε ότι επιδιώκει με τη συγκεκριμένη συντακτική επιλογή ο αρθρογράφος;

3. Ποιο ειδικό λεξιλόγιο εντοπίζετε στο συγκεκριμένο άρθρο;

4. Ποιος είναι ο τρόπος σύνδεσης των προτάσεων στο μεγαλύτερο τμήμα του άρθρου που σας δόθηκε; Με βάση τις παρατηρήσεις σας να χαρακτηρίσετε το ύφος του συγκεκριμένου κειμένου.

5. Κάθε ομάδα προετοιμάζει προφορική εισήγηση μέσα από την οποία εξηγεί στους συμμαθητές της τα συμπεράσματά της για τα χαρακτηριστικά του κειμενικού είδους που επεξεργάστηκε.














ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ

Ομάδα 4η : Μελέτη άρθρου στον «κίτρινο τύπο»

1. Στο άρθρο που σας δόθηκε να εντοπίσετε πόσες φορές γίνεται χρήση ουσιαστικών και πόσες φορές γίνεται χρήση ρηματικών τύπων. Τι πετυχαίνει ο συντάκτης του άρθρου με τη συγκεκριμένη γλωσσική επιλογή;

2. Ποιο είδος σύνταξης επιλέγεται (ενεργητική – παθητική); Ποιο στόχο νομίζετε ότι επιδιώκει με τη συγκεκριμένη συντακτική επιλογή ο αρθρογράφος;

3. Ποιο ειδικό λεξιλόγιο εντοπίζετε στο συγκεκριμένο άρθρο;

4. Ποιος είναι ο τρόπος σύνδεσης των προτάσεων στο μεγαλύτερο τμήμα του άρθρου που σας δόθηκε; Με βάση τις παρατηρήσεις σας να χαρακτηρίσετε το ύφος του συγκεκριμένου κειμένου.

5. Κάθε ομάδα προετοιμάζει προφορική εισήγηση μέσα από την οποία εξηγεί στους συμμαθητές της τα συμπεράσματά της για τα χαρακτηριστικά του κειμενικού είδους που επεξεργάστηκε.









ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΟΙΚΙΛΟΤΗΤΑ ΣΤΟΝ ΤΥΠΟ

Ομάδα 5η : Μελέτη κοινωνικού άρθρου

1. Στο άρθρο που σας δόθηκε να εντοπίσετε πόσες φορές γίνεται χρήση ουσιαστικών και πόσες φορές γίνεται χρήση ρηματικών τύπων. Τι πετυχαίνει ο συντάκτης του άρθρου με τη συγκεκριμένη γλωσσική επιλογή;

2. Ποιο είδος σύνταξης επιλέγεται (ενεργητική – παθητική); Ποιο στόχο νομίζετε ότι επιδιώκει με τη συγκεκριμένη συντακτική επιλογή ο αρθρογράφος;

3. Ποιο ειδικό λεξιλόγιο εντοπίζετε στο συγκεκριμένο άρθρο;

4. Ποιος είναι ο τρόπος σύνδεσης των προτάσεων στο μεγαλύτερο τμήμα του άρθρου που σας δόθηκε; Με βάση τις παρατηρήσεις σας να χαρακτηρίσετε το ύφος του συγκεκριμένου κειμένου.

5. Κάθε ομάδα προετοιμάζει προφορική εισήγηση μέσα από την οποία εξηγεί στους συμμαθητές της τα συμπεράσματά της για τα χαρακτηριστικά του κειμενικού είδους που επεξεργάστηκε.